Rezsicsökkentés hirdetményével kapcsolatos feladatok és itt letölthető a nyomtatvány

A társasházakról szóló 2003. évi CXXXIII. törvény 43/A. tervezett új bekezdése arról rendelkezik, hogy a közös képviselő vagy az intézőbizottság a rezsicsökkentések végrehajtásáról tájékoztatja a tulajdonosokat és minden hónap 15. napjáig jól látható helyen a közös területen el kell helyezni az erről szóló írásos anyagot költségnemenkénti bontásban.

Vagyis külön fel kell tüntetni az áram, az esetlegesen közösen használt gáz, valamint a víz- és csatornadíj és szemétszállítási díj számláján feltüntetett megtakarítási összeget.

Első ízben 2014. február 15-ig kell elkészíteni a 2013. január 1-től bevezetett rezsicsökkentéseket – a bevezetésük feltüntetése mellett – és a kapott összeget egy összegben, a törvény mellékleteként elfogadott „Hirdetmény”-nek megfelelően kell kifüggeszteni és 45 napig a hirdetőbálán kell tartani.

A következő hónapok 15. napjáig az alapadatokhoz mindig hozzá kell adni a közben beérkező számlák alapján a csökkentés összegét és új „Hirdetmény”-ként ki kell tenni. Ha abban a hónapban nem érkezett számla – pl. víz- és csatornadíj – akkor ezt a tényt kell rögzíteni a hirdetmény szövegében.

A beszámolónál azonban a Ttv. 48. § (1) bekezdése kiegészült egy g) ponttal, amely szerint tulajdonosokra lebontva kell a rezsicsökkentés összegét megjelölni az SZMSZ-ben meghatározott elszámolási mód szerint. Ezt azonban csak évente egy alkalommal, a beszámoló közgyűlés tájékoztató anyagaként a tulajdonosok részére meg kell küldeni.

FONTOS!!! A közös költség összegét törvényi előírás szerint sem kell 20 %-kal, vagy bármilyen százalékkal csökkenteni! A rendelkezés szerint csak egyértelműen ki kell mutatni a megtakarítást, majd annak felhasználásáról vagy visszafizetéséről a tulajdonosi közgyűlés jogosult dönteni.

A törvény lehetőséget biztosít a Fogyasztóvédelmi hatóságnak, hogy amennyiben bejelentést kapnak arról, hogy valamelyik közös képviselő nem tesz eleget a törvényi előírásnak, azzal szemben bírságot szabhatnak ki. Erre figyelemmel minden érintettnek ki kell dolgoznia egy olyan tervet, amellyel a leghatékonyabban és a legbiztonságosabban tudja megoldani a tájékoztatást és azt bizonyítani is tudja. Erre vonatkozóan minden társasháznak és lakásszövetkezetnek saját magának kell kidolgoznia a megfelelő eljárást a lehetőségeik figyelembe vételével.

Itt letölthető az egységes szerkezetbe foglalt HIRDETMENY_tarsashaz_utmutatoval_2.

Post Tagged with